مبارز راه روشنایی

مبارز راه روشنایی

متشکرم به دلیل اینکه از مطالب وبلاگ بدون اجازه از نویسنده استفاده نکردید.
مبارز راه روشنایی

مبارز راه روشنایی

متشکرم به دلیل اینکه از مطالب وبلاگ بدون اجازه از نویسنده استفاده نکردید.

تائو

فکر کردن را متوقف کن و مشکلاتت پایان می یابد. 

 

چه تفاوتی میان بله و نه وجود دارد؟ 

چه تفاوتی میان شکست و پیروزی وجود دارد؟ 

 

آیا تو هم باید آن چه دیگران مهم می دانند، مهم بدانی؟ 

و آن چه آنها دوست ندارند، دوست نداشته باشی؟  


چه مسخره!!!!!!!!!!!  


دیگران بسیار هیجان زده اند،گوی در حال رژه رفتن اند. 

فقط من اهمیتی نمی دهم، فقط من نظری ندارم. 


همانند نوزادی که هنوز حتی نمی تواند لبخند بزند. 

دیگران آن چه نیاز دارند را مالک اند، 

 

فقط من هستم که چیزی ندارم،فقط من هستم که آواره ام. 

همانند کسی که خانه ای ندارد. 

 

من به یک احمق می مانم که ذهنش به تمامی خالی است.  

دیگران می درخشند،فقط من نوری ندارم. 

دیگران باهوشند،فقط من گنگ هستم. 

دیگران هدفی دارند،فقط من نمی دانم. 


من همانند موجی در اقیانوس سرگردانم، 

ودر بی هدفی به باد می مانم. 

 

من با مردم عادی تفاوت دارم، 

من از سینه ی مادر بزرگ شیر می نوشم.... 

 

((برگرفته از کتاب تائو ت چینگ،برگردان فرشید قهرمانی، نشر مثلث،چاپ نهم 1389))

نگاهش....

امروز ..... 

چشمانم،کتاب لبخند نگاه روشن کودک را،با شوقی سرشار خواند... 

در قلبم شادی و نور، انعکاسی از عشق،لطیف و آسمانی

نگاهش.....  

نوایی از عالم معنا نواخت...آوایی بهشتی

 نگاهش،باران را به آتش کشید  

                                                                        نسیم      

نور

تو... 

همچو نسیم٬ با عطری آسمانی بر من میوزی... 

بسان رودی....

در جریان شفاف گذرت٬در تو می نگرم...

در تو جاریم......


نشانی تو را به نور میشناسم

کوچه های گذرت سرشار ز مهربانیند


وقتی نشانی از نور میبینی٬دلتنگی از آیینه چشمانت هویداست


تو.....

اهل آسمانی....


نسیم

تب بلوغ

به افکارم٬ می نگرم

با نگاهی اکنده از سکوت 

به چه می اندیشم؟!

درکم از افق٬ به تغییر مبتلاست....

 

در خواب به بیداری می اندیشم

ودر بیداری به خواب

من در کدامین دنیا غوطه ورم؟



نسیم